شرکت چکادبام سبز شهر

شرکت چکادبام سبز شهر

تنها طراح، تولید کننده و مجری بام سبز به روش پرتابل – مدولار در ایران
شرکت چکادبام سبز شهر

شرکت چکادبام سبز شهر

تنها طراح، تولید کننده و مجری بام سبز به روش پرتابل – مدولار در ایران

گونه های گیاهی مناسب برای دیوار سبز

 دیوار سبز

 

توجه:  این راهنمای گونه های گیاهی لزوماً برای باغ های دیواری کوچک خانگی قابل استفاده نیست.
برای هر گیاه حدود ۴.۷ الی ۵.۳ لیتر حجم خاک در گلدان های دیواری نیاز است حجم خاک برای رشد گیاهان خیلی اهمیت دارد و همچنین برای زهکشی آنها. این لیست گیاهان برای استرالیا مناسب ترین هستند در صورتی که در منطقه دیگری زندگی می کنید توصیه ما این است که با باغبان محلی خود نیز مشورت کنید. این مسئله باعث می‌شود تا با توجه به عرض جغرافیایی شما گیاهان مناسب با موقعیت جغرافیایی خود را انتخاب کنید.
از نظر جهت تابش نور می‌توان گفت نوع گیاه انتخابی تا حد زیادی بستگی به این دارد که چه مقداری نور دریافت می کنید. باغبان شما می‌تواند با توجه به نیازهای محیط شما در انتخاب گیاهان بومی مورد نیاز به شما کمک کند. دیوارهای سبز به وجود آمده‌اند تا گیاهان را به طور طبیعی رشددهند. بر خلاف انواع دیگر باغها شما می توانید از تنوع گیاهی خیلی زیادی بهره مند شوید.
چه از گیاهان ۶ اینچی کوچک استفاده کنیم و چه از نهال ها می توانیم در گلدان ها آنها را پرورش دهیم. اگر دلتان می خواهد یک دیوار سبز خوراکی داشته باشید دیوار سبز ها تقریباً با تمامی انواع گیاهان خوراکی نیز سازگاری دارند.
نگاهی به گونه های گیاهی زیر بیندازید تا الهام بگیرید و برای دیوار سبز جدید تان استفاده کنید
اگر فکر میکنید پیشنهادی برای استفاده در دیوار سبز دارید می توانید با ما تماس بگیرید.
گیاهان برگی
سرخس شمشیری(nephrolepis sp)
مهمترین گونه سرخس ها، گونه بوستون در بین سرخس ها شناخته تر شناخته شده تر است
رشد دادن آنها آسان است و می‌توان آنها را داخل گلدان و محفظه ها پیدا کرد.
مثل باقی سرخس ها بهترین رشد را در نور غیر مستقیم دارد و بدون تابش مستقیم آفتاب بهترین شرایط برایش مهیاست. چون در واقع این گیاه بومی آمریکاست رطوبت و گرما را ترجیح می دهد و دوست دارد در طول زمستان در فضای داخل با دمای ملایم نگهداری شود. رشد آن در خاک خوب و آب دهی مناسب بسیار زیاد است. خاک را با ph خنثی را دوست دارد و در این خاک به آرامی و مداوم رشد خواهد کرد در دیوارهای سبز می‌تواند رشد بیش از حد داشته باشد که در این صورت بر قسمتی از گیاه جدا شود و مجدداً کاشت شود.
سرخس لانه پرنده ای(asplemium nidus)
سرخس ها
این نوع دیگری از سرخس است که کاشت آن داخل گلدان موفقیت‌آمیز است. شرایط نگهداری از این گیاه هم مثل سرخس بوستون است.پس بهترین حالت این است که اندکی جا برای رشد آن باقی بگذارید. برگ های زرد سبز آن به دیوارهای سبز تیره رنگ شما کنتراست می‌بخشد این گونه گیاهی از گونه قبلی به سرما مقاوم تر است اما در عوض به رطوبت بیشتری نیاز دارد
این گیاه نیز به خاطر سرسختی در برابر سرما و خشکی شهرت دارد و البته به سایه نیز علاقه مند است.
سرخس پای خرگوشی(rabbit’s foot fern)
سرخس پای خرگوشی
سرخس پا خرگوشی اسم خود را از برگهای ژولیده خود گرفته است ریشه ها ریزوم ها و ساقه ها
که از پایه گیاه بیرون می‌آید این ریزوم ها می تواند شکسته شود و برای کاشت گیاهان جدید از آن استفاده شود از آنجا که این گیاه نیز بومی جنگلهای استوایی پنسیلوانیا است این سرخس نیز شرایط رشدش مشابه سرخس های دیگر است که به آن اشاره شداما به آب کمتری نیاز دارد.
پیتوس پیتوس طلایی
پیتوس پیتوس طلایی
پیتوس به خصوص پیتوس طلایی که یک گیاه خانگی کلاسیک است به این دلیل که گیاهی بسیار منعطف است که خود را با نور کم یا زیاد به دهد همینطور به آب کمی زیاد و یا اینکه با هر نوع خوراکی سازگاری نشان می دهد چه اسیدی باشد چه بازی و یا چه خنثی پیتوس خودش را سازگار می کند.
از بین بردن این گیاه سخت است ! به عنوان یک گیاه خزنده برای دیوار سبز انتخاب مناسبی است به این خاطر که فضاهای خالی باکس ها را به راحتی پر خواهد کرد. پیتوس به عنوان یک رشد کننده قوی محسوب می‌شود و اگر بیرون از خانه آن را می کارید باید مراقب باشید این گیاه رشد می‌کند و باید گاه‌گاه هرس شود.این گیاه بومی جزایر سولومون است و همینطور جاهای دیگر اقیانوسیه.پیتوس طلایی به عنوان یکی از بهترین گیاهانی کهمواد مضر هوا را از بین میبرد شناخته می شود.این گیاه برگهای سبز روشن زیبایی دارد که سایه های زرد رنگی درون خود دارد
در مورد گونه جای خالی باید حواستان باشد چون برای حیوانات خانگی سم محسوب میشود.
Lipstick plant
Lipstick plant
این گیاه یک گیاه آبشاری است که بسیار برای دیوار سبز مناسب است این گیاه هم به سمت پایین و هم به سمت بالا پیشروی می کندکه جلوه خاصی به دیوار سبز شما خواهد داد.رنگ قرمز گل های این گیاه که از ساقه سبز آن بیرون میایدکه در کنار رنگ سبز پررنگ برگ های زیبایی خاصی به آن می‌بخشد.
گل دادن این گیاه در طول ماه‌های سال اثر بسیار زیبایی روی دیوار سبز خواهد داشت.این گیاه گرما و رطوبت را ترجیح می‌دهد در مورد گیاهانی که تا به حال اشاره شد برای فضای داخلی بهترین حالت است مگر اینکه جایی باشید که گرم و استوایی باشد.این گیاه نور زیاد غیرمستقیم را دوست دارد و محیط اسیدی یا بازی برایش فرقی ندارد.
سرخس شاخ گوزنی
سرخس شاخ گوزنی
سرخس شاخ گوزنی روی شاخه درختان دیگر رشد می کند پس با دیوار سبز سنخیت دارد اما محدوده رشد آن مشخص است.
همین طور که از نام آن مشخص است سرخس شاخ گوزنی بسیار شاخص است و بین گیاهان دیگر خود را نشان می دهد.
سرخس شاخ گوزنی از یک محیط گرم سایه‌ی و استوایی همراه با رطوبت زیاد لذت میبرد اگرچه نیاز دارد که زهکشی خیلی قوی داشته باشد.
عروس چمن
 
عروس چمن
این یک گیاه رونده است که برگ های بسیار کوچک با رنگ سبز روشن دارد و به دیوار سبز شما یک نمای نرم و چشم نواز خواهد بخشید.این گیاه در نور زیاد شکوفا می شود و تا زمانی که نور شدید به آن برخورد نکند و خوب آبدهی شود حال خوبی خواهد داشت.عروس چمن خاک با زهکشی خوب را ترجیح می دهد.یخ زدگی رشدش را اندکی متوقف می کند اما دوباره در هوای گرم تر به قوت خود باز می‌گردد و یا اینکه اگر در درون ساختمان روی دیوار سبز کار شود خوب عمل خواهد کرد.
پاپیتال
 
پاپیتال
پاپیتال گیاهی است که همیشه مورد علاقه مردم بوده است یک گیاه همیشه سبز است که در شهرهای سراسر دنیا یافت می شود.
پاپیتال همینطور در از بین بردن مواد مضر هوا مفید است. پرورش پاپیتال بسیار ساده است و با رنگ سبز عمیقی که دارد می‌تواند به دیوار سبز شما جلوه خاصی ببخشد. از هرس کردن آن نهراسید زیرا ممکن است در رشد زیادش از خود خشونت نشان دهد. پاپیتال از خاک غنی و آبدهی مناسب و زهکشی خوب بسیار لذت می برد و می تواند رنج قابل توجهی از ph  را تحمل کند.
Purple waffle plant
Purple waffle plant
باز هم یک گیاه تصفیه کننده هوای عالی دیگر برای دیوار سبز یک گیاه همیشه سبز بسیار خوب است که در محیط های گرم و استوایی خوب رشد می کند.برگهای روشن و تیره بنفش آن جلوه خاصی به دیوار سبز میدهد.این گیاه همینطور به عنوان یک گراند کاور سریع الرشد به کار میرود گل های سفید رنگ بسیار کوچکی که در بهار و تابستان روی آن رشد می کنند به آن جلوه خاصی می بخشند.گیاه بنفش عاشق محیط‌های گرم و مرطوب است اما به زهکشی قوی نیاز دارد
و می تواند بازی خوبی از ph را تحمل کند.
Dichondra silver falls
Dichondra silver falls
این گیاه عاشق نور کامل تا نور غیر مستقیم است.با برگ های زیبای قلب مانند قسمت های خالی دیوار سبز را پر خواهد کرد.
و یک گیاه چند ساله و همیشه سبز است در مناطق سردسیر تر باید دقت داشته باشید که این گیاه به یخ‌زدگی حساس است.
و به صورت یک گیاه چند ساله رشد می کند. اگر به عنوان یک گیاه همیشه سبز در کنار همیشه سبز های دیگر کاشت شود در واقع در بهترین حالت خود قرار گرفته.
Dichondra silver falls در خاک اسیدی یا بازی یا خنثی مشکلی ندارد.
اگرچه به آبدهی مداوم علاقه دارد اما به نسبت گیاهی است که در مقابل کم آبی مقاومت می‌کند.
گیاه party time!
گیاه party time!
رنگ های چشمگیرش با اسم پر زرق و برقش همراهی می‌کند .به طور کلی حالت شلخته دارد
به طور قابل توجهی در مقابل گرما مقاوم است.
این واریته ها همیشه سبز هستند و در مناطق سردسیری باید از دیوار سبز های داخلی به کار برده شود.
این مسئله که این گیاه به گرمای بسیار مقاوم است دلیل نمی شود در مقابل کم آبی نیز
مقاوم باشد این گیاه از آب دهی منظم و بودن در خاکی با زهکشی مناسب لذت می‌برد این گیاه در خاک اسیدی یا بازی یا خنثی رشد می کند.
Wax flower
Wax flower
وکس یک گیاه خزنده است که برای دیوارهای سبز پر نور داخلی یا دیوارهای خارجی گرم و پر نور و پر رطوبت مناسب است. این گیاه گل های قرمز چشم گیری دارد که دائما گل می دهند این گل عاشق آفتاب و آب فراوان است.اما خاک با زهکشی خوب را ترجیح می‌دهد و علاقه‌مند است بین آبیاری خشک باشد. زمانی که فصل گلدهی آن نیست یعنی در زمستان توجه کمتری نیاز دارد
در پی هاش های مختلفی زنده می ماند این گیاه یکی از بهترین گیاهان برای کاهش آلاینده هاست.
Lime light
Lime light
بومی استرالیا این گیاه نوعی چمن سبز با رنگ بسیار چشمگیر است برخلاف دیگر گیاهان گونه ی آکاسیا که اکثراً گلی به رنگ زرد روشن دارد. اینگونه گل دهی ندارد ظاهر شلخته رشد کند و فشردگی از نشانه های بارز این گیاه است. این گیاه به نگهداری زیادی نیاز ندارد. ترجیح می دهد در خاک با زهکشی خوب باشد و نیازی نیست بیش از حد به آن آب بدهید این گیاه می‌تواند رنج قابل توجهی از ph را تحمل کند هرچند این گیاه در مقابل آفتاب مستقیم خوب عمل می کند در نیم سایه نیز عملکرد خوبی دارد.
سبزیجات
کلم چینی
کلم چینی یک گیاه کم دردسر است که از آفتاب لذت می‌برد و خاک اش در دیوار سبز باید خنثی و مقداری اسیدی باشد. و بسته به نوع گونه می تواند در سایه نیز رشد خوبی داشته باشد این گیاه خوشمزه با آبدهی مناسب و زهکشی خوب به سرعت رشد می کند.و همین مسئله دلیل خوبی برای استفاده از این گیاه در دیوار سبز است.کلم چینی معمولاً در مقابل یخ زدگی مقاوم است اما اگر به طور مداوم دمای خیلی سرد یا خیلی گرم باشد تلخ خواهد شد این گیاه را در روزهای اول بهار در دیوار سبز خود کاشت کنید.
اسفناج
اسفناج
پرورش دادن اسفناج بسیار آسان است و به سرعت محصول می‌دهد این گیاه بودن در آفتاب کامل و کشت در محیط خنثی یا مقداری بازی را ترجیح می دهد. آبدهی متوسط برای اسفناج کفایت می‌کند و البته به مقداری کود نیاز دارد تا این گیاه رشد خود را در دیوار سبز تکمیل کند.
اسفناج در بهترین حالت باید در هوای خنک کشت شود.اگر جای اش بیش از حد گرم باشد پلاسیده می‌شود این گیاه را در اوایل بهار و بعد از یخبندان کشت کنید یا در هوای سرد زمستان بدون اینکه یخ بزنند.
کاهو
 
کاهو
ترد و خوشمزه آسان با رشدی سریع کاهو جز غذای اصلی هر باغچه ای در همه جای دنیا است.
پس گزینه بسیار مناسبی برای دیوار سبز نیز هست.هزاران گونه از کاخ وجود دارد که می توانید بین آنها برای دیوار سبز خود انتخاب کنید. می‌توان به حالت های فشرده تر نیز اشاره کرد که برای دیوار سبز مناسب‌تر هستند کاهو علاقه‌مند به دمای خنک است اما به خورشید کامل آب مداوم و خاک غنی نیاز دارد تا رشد خوبی داشته باشد.بهترین حالت این است که اوایل بهار آن را در دیوار سبز خود کاشت کنید بعد از یخبندان یا در زمستان در صورتیکه اقلیم های گرم تر کاشت شود.
گیاه فلفل
 
گیاه فلفل
هم تزیینی هست و هم خوراکی فلفل های کوچک چینی در یک باغ عمودی برنده هستند.
بهتر است در طبقات بالای دیوار سبز کاشت شود که دستان کوچک بچه ها را نسوزاند. فلفل چیلی به هوای گرم و آفتابی علاقه مند است آبیاری متوسط و زهکشی خوبی دارد و خاک آن می‌تواند از بازی خنثی و اندک قلیایی در دیوار سبز در نظر گرفته شود.
دنبال واریاته های کم رشد فشرده و بوته ای آن مانند
Prairie fire و razmatazz باشیدواریاته های زیادی وجود دارند که برای مصارف خانگی داخل دیوار سبز خیلی مناسب است.
تربچه
درست مثل چغندر به خاک این رقم برای رشد ریشه اش در داخل باکس های گرین وال که در واقع همان دیوار سبز است نیاز دارد.
این گیاه با تخم تربچه راحت کشت می‌شود و کشت آن راحت سریع و کم دردسر است تربچه واقعا ترجیح می دهد در هوای سرد تا معمولی رشد کند .پس در اوایل بهار و اواخر پاییز قابل کاشت است در صورتی که تابستان برای کاشت آن بیش از حد گرم است بهتر است دیوار سبز خود را در قسمت قرار دهید که در آفتاب کامل باشد چون تربچه این شرایط را ترجیح می دهد در حالی که در خاک غنی و آب دهی منظم قرار دارد.
وقتی یک سبزی را برای پرورش ریشه اش کاشت می کنید مهم است که تمرکز خاک بیشتر روی پتاسیم و فسفر باشد به جای اینکه نیتروژن درون خاک دیوار سبز خود اضافه کنید .چون نیتروژن
رشد روی خاک را (به جای زیر خاک) تشویق می کند.
پیازچه
پیازچه
با ریشه کوچکی که این گیاه دارد انتخاب خیلی خوبی برای دیوار سبز محسوب می شود ساقه های سبز آن تو خالی هستند نوکش گرد است و خوردنی است. در حالی که تحت سفید آن
مثل پیاز لایه لایه است آفتاب کامل و آب دهی منظم و یک خاک غنی به شما اطمینان می‌دهد که رشد قوی و مداومی را  داخل دیوار سبز خود خواهید داشت.
گیاهان گروه ساکولنت
Sempervivum
گیاهان گروه ساکولنت مقالات دیوار سبز
مثل نام لاتین همیشه زنده است. این یک ساکولنت محکم است این گیاه یک ساکولنت بومی کوهای آلپ است .این ساکولنت عادت دارد ما بین سنگها و شکاف ها زندگی کند.
این گیاه بسیار مقاوم است تا جایی که می توان گفت کشتن این گیاه خیلی استعداد می خواهد!
هر کدام از قسمت های رز شکل این گیاه یک گیاه جدید محسوب می شود هر کدام از این رز ها که گل بدهد خواهد مرد اما زود با یک روز جدید جایگزین خواهد شد آنها با گیاه خوب در می آمیزد.
Sedum
مقالات دیوار سبز
گونه های سدوم ها بسیار گسترده است این کلمه از کلمه لاتین به معنای نشستن بر گرفته شده
این گیاه پوشش گیاهی فوق العاده ای برای پوشاندن سطح خاک محسوب میشود
در دیوار سبز یا گرین وال به سرعت رشد می کند و روی سطح دیوار پخش خواهد شد
و همه فضاهای خالی را پر می کند سوم انتخاب بسیار خوبی برای باغ های عمودی محسوب می شود این نوع سدوم مشهور ترین نوع آن است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.