شرکت چکادبام سبز شهر

شرکت چکادبام سبز شهر

تنها طراح، تولید کننده و مجری بام سبز به روش پرتابل – مدولار در ایران
شرکت چکادبام سبز شهر

شرکت چکادبام سبز شهر

تنها طراح، تولید کننده و مجری بام سبز به روش پرتابل – مدولار در ایران

در ساخت آلاچیق از چه متریالهایی استفاده می‌شود؟

در ساخت آلاچیق از چه متریالهایی استفاده می‌شود؟

آلاچیق پیش از هر چیز نیاز به یک سازه دارد که عموماً این سازه از فلز یا چوب است، از آنجایی که بیشتر در فضای باز استفاده می‌شود باید به یاد داشت که در صورت استفاده از فلز از رنگ‌های اپوکسی یا رنگ‌های پوشش دریایی برای کاور کردن استفاده شود و در صورتی که از چوب استفاده می‌کنیم حتماً چوب ترمو باشد.

مهمترین بخش، سقف آن است که بسته به نوع طراحی از متریال‌های مختلف استفاده می‌شود. برای مثال در صورتی که سقف شیبدار است، نیازمند آهن کشی است تا پوشش سقف شیبدار بر روی آن اجرا شود و در صورتی که سقف شیبدار نباشد در بخش‌های سرپوشیده می‌بایست از فلاشینگ و در بخش‌های نیمه باز می‌توان از ترمووود استفاده کرد.

بخش بعدی دیواره آن است، گاهی هیچ دیواره‌ای در کار نیست و صرفاً بخش‌هایی از سازه در دیواره قرار دارند و گاهی نیز از دیوار سبز که توسط گیاه پوشیده شده استفاده می‌شود، همچنین استفاده از چوب و شیشه نیز در دیواره آن کاربرد دارد.

چگونگی حفظ و نگهداری آلاچیق :

چیزی که باعث می‌شود بسیاری از صاحب‌خانه‌ها در تماس با یک سازنده آلاچیق تردید داشته باشند، ترس از  تعمیر و نگهداری آن است.

اگر بدانید چطور باید یک آلاچیق چوبی را حفظ کنید و اگر چند قانون ساده را دنبال کنید، نگهداری آن دشوار یا وقت گیر نیست. ​

هر چیزی که از الوار ساخته شود باید برای مقاومت در برابر عناصر ساخته شود. آلاچیق باید بر روی یک پایه محکم و استوار بنا شود به طوری که ستون‌های نگهدارنده در معرض خیس شدن مداوم آب و یا آلودگی قرار نگیرند. همچنین باید سبک و در معرض هوا باشد، هم به خاطر دلایل عملی و هم زیبایی.اگر جریان هوای ثابت در داخل و بیرون حفظ شود، بین باران خشک خواهد شد.

یک سقف محکم نیز به حفاظت از عناصر طبیعی کمک می‌کند، هم رطوبت و هم نور مستقیم خورشید را به حداقل می‌رساند.تعدادی از مواد پشت‌بام مناسب در دسترس هستند، از جمله آلومینیوم، کاشی‌های رسی، توفال ، همه آن‌ها عالی به نظر می‌رسند، اما استفاده از چوب پلاست به حداقل نگهداری نیاز دارد ​.

بهترین محافظ برای هر آلاچیق چوبی، یک سیلر ( یک نوع بتونه مایع بی‌رنگ جهت پر کردن خلل و فرج و منافذ بسیار ریز چوب هست که با چشم غیرمسلح قابل دید نیست) با کیفیت خوب است.از یک سیلر / لکه برای ظاهر طبیعی و یکنواختی رنگ استفاده کنید.

برای به حداکثر رساندن زندگی آلاچیق چوبی، هر دو سال یک‌بار آن را دوباره رنگ آمیزی تبدیل کنید.پس از پنج یا شش سال، شما ممکن است نیاز داشته باشید که یک نقاش را استخدام به صورت حرفه‌ای رنگ کنید ، اما با نگهداری درست، ممکن است تا ده سال طول بکشد تا شما نیاز به انجام این کار داشته باشید. ​

همچنین آلاچیق فلزی را در نظر داشته باشید چون نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند و می‌توانند برای ساخت هزینه کمتری داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.