شرکت چکادبام سبز شهر

شرکت چکادبام سبز شهر

تنها طراح، تولید کننده و مجری بام سبز به روش پرتابل – مدولار در ایران
شرکت چکادبام سبز شهر

شرکت چکادبام سبز شهر

تنها طراح، تولید کننده و مجری بام سبز به روش پرتابل – مدولار در ایران

معماری داخلی

در مورد معماری داخلی سبز بیشتر بدانیم…


وجود گیاهان همانقدر که در به وجود آمدن سیمای بصری مطلوب برای شهر و تلطیف محیط تأثیرگذار و حیاتی است، نقطه عطف بسیار اساسی در دکوراسیون داخلی و چیدمان محیط های بسته محسوب می گردد. بهره گیری از معماری سبز در محیط های زندگی منجر به ایجاد پیوند بین محیط های درون و بیرون و نهایتاً ارتقای کیفیت محیط خواهد شد.

از جمله فضاهای داخلی سبز در هر ساختمان، فضای لابی که به عنوان ورودی هر ساختمان، نقطه عطفی در برداشت هر فرد در لحظه ورود محسوب می گردد، مسیرهای اصلی رفت و آمد مانند ورودی ها، راهروها، پله ها، مجاورت آسانسورها و … از جمله این مکان ها می باشد که با استفاده از پوشش گیاهی، آبنما، فلاورباکس و … میتوان این مکان ها را متحول کرد.

ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، ساختمان پزشکان و یا بام سبز بیمارستان ها، معماری داخلی سبز بانک ها، معماری داخلی سبز رستوران ها و … از این امر مستثناء نمی باشند.

لابی سبز

نقطه مشترک اغلب مجتمع ها و برج ها فضایی به نام لابی است. امروزه حتی برای آپارتمان های پـُر واحد نیز لابی در نظر می گیرند. این مکان معمولاً در طبقه همکف ساختمان واقع شده و فضایی از ساختمان است که هر فردی که قصد ورود به هر یک از واحدهای آن ساختمان را دارد، ابتدا باید به این محیط داخل شود و پس از عبور از آنجا به واحد مورد نظر راه یابد.
لابی شامل دو قسمت اصلی است: نگهبانی و نشیمن

۱- قسمت نگهبانی: از آنجا که تعداد ساکنان در برج ها و مجتمع های بدین سبک، زیاد است و در پی آن رفت و آمدها نیز بسیار است، به منظور حفظ امنیت ساکنان ، نگهبانی شبانه روزی استخدام می کنند که در قسمت لابی مستقر می شود و عبور و مرور افراد را کنترل می کند.
این قسمت از لابی شامل یک پیشخوان و یا میز و صندلی و همچنین امکانات مخابراتی برای برقراری ارتباط با تک تک واحدهای ساختمان است.

۲- قسمت نشیمن: محیطی از لابی است که با قرار دادن ترکیبی از مبل یا صندلی و میز ، شبیه اتاق نشیمن، به نشستن افراد اختصاص می یابد.

در واقع طبق قوانین اصلی سیستم برج ها و مجتمع ها، فرد وارد شده تحت عنوان مهمان و یا مراجعه کننده، ابتدا باید پس از ذکر نام خود و نام ساکن به نگهبان، اندک زمانی را در لابی منتظر بماند و سپس در صورت صدور اجازه توسط ساکن ، به سوی واحد مورد نظر روانه شود و یا حتی گاهی برخی از ملاقات های کوتاه مدت افراد غریبه و فرد ساکن در محیط نشیمن لابی و یا فضایی که برای این منظور در نظر گرفته شده است، انجام می گیرد که البته این موارد با همین جزییات و به صورت دقیق در اغلب برج ها و مجتمع های مسکونی موجود رعایت نمی شود و در هریک با توجه به شرایط موجود به گونه ای خاص و با توجه به قوانین تنظیم شده توسط هیأت مدیره و مدیر ساختمان رفتار می شود.

ولی آنچه که مسلم است نیاز به وجود لوازم دکوراسیونی برای مقاصد فوق و همچنین بهره مندی فضا از شرایط ساختاری اصولی و ظاهری، مطلوب است. در صورتی که موارد یاد شده با توجه به اصول دکوراسیونی و رعایت نکات اساسی در این راستا صورت گیرد، هم به لحاظ اقتصادی برای اهالی ساختمان به صرفه خواهد بود و هم به فضایی زیبا و دلپذیر منجر می شود.

بدین منظور اگر فضای لابی، راهروها و یا مکان های موجود تا آسانسور، به هنگام روز از نور کافی بهره مند باشند، استفاده از اقلامی همچون آب نما، واتروال و فلاورباکس های مدرن با گیاهان طبیعی علاوه بر زیبایی ظاهری، روحی تازه به محیط می بخشد. البته در غیر این صورت، گل ها و گیاهان مصنوعی نیز جایگزین خوبی محسوب می شوند.

امروزه با توجه به رایج شدن مبلمان فلزی، استفاده از فلاورباکس ها و اقلام چکادبام که ترکیبی از فلز، کامپوزیت و چوب پلاست با نمای چوب می باشند و همچنین مبلمان با ترکیب فلز ، پارچه و یا حتی تلفیقی از چوب، فلز و پارچه برای این محیط ها انتخاب مناسبی است زیرا علاوه بر زیبایی مدرن در هیچ شرایطی مورد صدمه ساختاری قرار نمی گیرند و تنها با یک پوشش جدید از رنگ ، نمایی تازه و متفاوت می یابند ؛ در نتیجه هم تغییر نمای ظاهری آن به راحتی و با کمترین هزینه صورت می گیرد و هم از استحکام کافی برخوردار هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.