شرکت چکادبام سبز شهر

شرکت چکادبام سبز شهر

تنها طراح، تولید کننده و مجری بام سبز به روش پرتابل – مدولار در ایران
شرکت چکادبام سبز شهر

شرکت چکادبام سبز شهر

تنها طراح، تولید کننده و مجری بام سبز به روش پرتابل – مدولار در ایران

آلاچیق روف گاردن

آلاچیق روف گاردن

 ما آدمها از سالیان گذشته تا به امروز به دنبال لذت بردن از طبیعت بوده­ایم. امروزه به خاطر آپارتمان نشینی، شلوغی، ترافیک و صنعتی شدن شهرها، وجود فضاهای باز و سبز محدود شده است. به همین دلیل همه ی ما بعد از یک روز کاری شلوغ و پر رفت و آمد نیاز به جایی برای استراحت و ریلکس کردن داریم داشتن مکانی سبز و پر از آرامش، لازمه ی هر خانه­ ای است. پیشنهاد ما ایجاد بام سبز یا روف گاردن است که به محیط پشت بام و فضای آزاد خانه شما، جذابیت خارق العاده­ ای می­بخشد. همچنین وجود آلاچیق­ های روف گاردن ارزش این فضای شیک را چند برابر می­کند و مکانی دنج را برای لذت بردن از این طبیعت زیبا به ارمغان آورد.

روف گاردن، فناوری پیشرفته ای است که بر مبنای سقف سبز، روی پشت بام و تراس خانه ­های آپارتمانی طراحی و اجرا می­گردد. با استفاده از این ایده کاربردی و نصب آلاچیق­ های مناسب میتوان فضایی سبز و آرامش بخش را برای استراحت­های روزانه، مهمانی­ ها و دورهمی­ های خانوادگی و دوستانه فراهم کرد.

همچنین وجود روف گاردن­ ها سبب دگرگون کردن چهره شهرمی­شوند. این تکنولوژی مدرن فضای پشت بام و تراس خانه­ ها را در جایگاهی مناسب برای طرفداران محیط زیست قرار داده است.

آلاچیق روف گاردن

طراحی آلاچیق و روف گاردن

هنگامی که فکر اجرا و طراحی روف گاردن به ذهن ما خطور می­کند با موارد بسیاری روبرو می­شویم که جزئی از وسایل مورد نیاز برای اجرای بام سبز می­باشند.

از جمله این وسایل می توان به آبنما، مبلمان بیرونی، انواع مختلف گیاه و ازهمه مهمتر آلاچیق روف گاردن که در میان افراد از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است نیز اشاره کرد.

آلاچیق به سازه ای می­گویند با سقف (بسته- نیمه بسته) و فضای نیمه باز که بر روی ستون­های جانبی ساخته می­شود. آلاچیقی با کیفیت و مناسب می­تواند یک انتخاب ایده آل برای جذاب و دلنشین شدن روف گاردن شما باشد.

آلاچیق­ ها را میتوان با گیاهان مختلف تزیین کرد و یک منطقه سایه دار را ایجاد نمود. این آلاچیق­ ها دارای سقف و مستقل هستند، با استفاده ازاین سازه در  فصل­های متفاوت سال از بارش برف، باران، آفتاب مستقیم و وزش شدید باد در امان بمانید. آلاچیق­ ها با استفاده از متریال و مصالح مختلف ساخته می­شوند و از نظر شکل، اندازه و عملکرد متفاوت هستند.

آلاچیق روف گاردن

نحوه ی ساخت و اجرای آلاچیق روف گاردن

تیم تخصصی و حرفه ای چکاد بام با تکیه بر دانش عمران و معماری، به عنوان یکی از معتبرترین و با تجربه ترین شرکت­ها، می­تواند به شما درانتخاب یک آلاچیق مناسب روف گاردن کمک کند چرا که با بررسی مواردی از جمله شرایط آب و هوایی، تحمل بار ساختمان و بودجه مورد نظر بهترین طرح را در اختیار شما قرار    می­دهند.

اگر بخواهید که نحوه ی ساخت و اجرای آلاچیق را بدانید، بدین صورت است که تمامی اجزا به صورت پیش ساخته در کارخانه چکادبام تولید می­شوند و در مکان مورد نظر بدون هیچ گونه اتصال و آسیبی به بام چیدمان و نصب می­گردند.

کف بام با ایزوگام اصولی و عایق بندی درست و همچنین استفاده از سنگ و سرامیک مناسب پوشش داده می­شود. مساحت سازه ربطی به زیرسازی کار ندارد. این سازه­ها توسط پروفیل­های آهنی ساخته شده و در نهایت به وسیله چوب پلاست کاور می­شوند.

 

تیم متخصص چکادبام توانسته است بیش از 22 مدل آلاچیق روف گاردن (مدرن و سنتی) را طراحی و توسط تیم اجرا به دقت اجرا نماید مدل آلاچیق پنجره آسمان از اولین و پرفروش ترین مدل های آلاچیق شرکت چکادبام میباشد که به صورت اختصاصی در شرکت چکادبام طراحی ودر پروژه ها اجرایی شده است.

انواع آلاچیق روف گاردن

  • آلاچیق شیشه­ ای: در آلاچیق شیشه­ ای با یک اتاقک شفاف و زیبا در فضایی دل انگیز روبرو هستیم. در ساخت این آلاچیق­ ها از ترکیب شیشه با متریال دیگر استفاده شده که عمده مصالح را شیشه تشکیل می­دهد. این نوع آلاچیق نیز طرفدار بسیاری دارد و در فصل زمستان، مکانی مناسب برای ارتباط گرفتن با طبیعت است. نحوه­  بازو بسته شدن درب آلاچیق شیشه ­ای، به صورت ریلی یا شیشه آکاردئونی است.
  • آلاچیق طرح چوب: متریالی مدرنی همچون چوب پلاست، برای ساخت این آلاچیق­ ها بسیار مناسب است چرا که به طبیعت هیچ گونه آسیبی نخواهند رساند. چوب پلاست­ ها، متریالی نوینی هستند که در گروه ورق­های کامپوزیتی قرار دارند. اسکلت و سازه­های این نوع آلاچیق توسط پروفیل­های فلزی ساخته شده و سپس به وسیله­ی ورقه­ های چوب پلاستیک کاور می­شوند. استحکام آلاچیق چوب پلاست، ارتباط مستقیمی با سازه فلزی دارد و چوب پلاست جهت پوشش استفاد می­گردد.
  • آلاچیق پرگولا: آلاچیق­ های پرگولا یا مدرن یکی از زیباترین و لاکچری ترین مدل آلاچیق می­باشد که از ترکیب پروفیل­ های چوب پلاستیک به صورت عمودی و افقی ساخته می­شوند. این آلاچیق­ ها فضایی مناسب در جهت رشد گیاهان رونده مانند انگور، ایجاد خواهند کرد. ساختار آلاچیق­ های پرگولا به علت باز بودن هر 4 سمت فضا، ممانعتی برای جریان نسیم ایجاد نمی­کنند و از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری می­نمایند.
  • آلاچیق ترکیبی: آلاچیق ترکیبی نیز کاربرد فراوانی دارد و بسته به نیاز کاربران و صلاحدید متخصصان مربوطه از ترکیب متریال فوق ساخته می­شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.