شرکت چکادبام سبز شهر

شرکت چکادبام سبز شهر

تنها طراح، تولید کننده و مجری بام سبز به روش پرتابل – مدولار در ایران
شرکت چکادبام سبز شهر

شرکت چکادبام سبز شهر

تنها طراح، تولید کننده و مجری بام سبز به روش پرتابل – مدولار در ایران

9 نمونه طراحی جالب روف گاردن در سراسر جهان

9 نمونه طراحی جالب روف گاردن در سراسر جهان

برای ساکنان شهر،  یافتن فضای سبز، حداقل زمانی که درسطح زمین قرار دارند، دشوار است. باغ های پشت بام یا روف گاردن ها، حیاط های جدید هستند، همانطور که در کتاب (Roofs Living) نشان داده شده است.
نویسنده کتاب اشلی پین، معمار منظره وعضو هیئت تحریریه موسسه چشم انداز بریتانیا، فهرست گیاهان و مواد مورد استفاده در 35 پروژه روف گاردن در سراسر جهان، از آستین تگزاس، تا شهرهوشی مین، ویتنام را مورد بررسی قرار داده است.
پین می نویسد: “علاوه بر فضای زندگی اضافی، روف گاردن ها ( بام های سبز ) می تواند مجموعه ای از مزایای دیگر را اضافه کند، از جمله افزایش عمر بام ، حمایت از تنوع زیستی، فیلتر کردن آلودگی هوا، و حتی کاهش روان آب و فاضلاب و صرفه جویی اقتصادی.
این که آیا می خواهید با یک روف گاردن (بام سبز) کنار بیایید و یا با درختان بزرگ کار کنید یا باغی کوچک را بسازید، فضای حاصل می تواند به عنوان یک اتاق در فضای باز اضافی برای آرامش، غذا خوردن، و…  برای یک فصل تابستان سرگرم کننده باشد.
طراحی قابل توجه روف گاردن-روف گاردن Tribeca پنت هاوس ، نیویورک سیتی

1- روف گاردن Tribeca پنت هاوس ، نیویورک سیتی

در اینجا یک نیمکت چوب کوهستانی از منظره سنگی و چمن مدولار، Ode HMWhite در معماری ساختمان ظاهر می شود. حوضچه آب گرم فولاد ضد زنگ، احاطه شده توسط گیاهان چمن مانند ، شاید بهترین نقطه ای باشد که بتواند در افق منهتن قرار گرفت.
East Village روف گاردن - نیویورک سیتی

2- East Village روف گاردن – نیویورک سیتی

ساختمان Empire State از یک زاویه مشخص بر روی این سقف قابل مشاهده است، اما یک آبنمای سفارشی ساخته شده از چوب بلوط و پرگولای پوشانده شده توسط ویستریای ژاپنی اطمینان حاصل می کند که فضای طراحی شده توسط Pulltab مانند یک واحه آرام بخش دور از همه به نظر می رسد.
طراحی روف گاردن Hilgard Garden, برکلی، کالیفرنیا

3- روف گاردن Hilgard Garden، برکلی، کالیفرنیا

مری بارنسفلد معماری مدرن را بر روی یک باغ تراس قرار می دهد، این ساختار بتن ریخته شده با استفاده از رمپ به جای پلکان ،  برای بالا و پایین رفتن گیاهان سبز ساخته شده است.
Archilabo، میلان روف گاردن

4- روف گاردن Archilabo، میلان

این تراس طبقه پنجم صنعتی توسط معمار چشم انداز Cristina Mazzucchelli طراحی شده است، دارای یک آشپزخانه بیرونی بتونی و پلانتر باکس هایی از جنس فولاد گالوانیزه ، تزیین شده توسط گیاهان پوشیده ازپر و گیاهان همیشه سبز است.
تراس خصوصی Romolo، میلان
5- تراس خصوصی Romolo، میلان
با استفاده از گیاهان به عنوان دیوار، Mazzucchelli سه فضای مجزا – یک منطقه غذاخوری، سالن بزرگ و آرامش بخش را در این طرح تراس باز طراحی کرده است. صندلی کاملا بنفش با گونه های گیاهان و گیاهان زینتی ژاپنی تقسیم می شود.
طراحی روف گاردن - Mill Valley Cabins ، میل ویل، کالیفرنیا

6- Mill Valley Cabins ، میل ویل، کالیفرنیا

در حالی که این دو کابین تقریبا با محیطشان ترکیب می شوند، آنها مستحق نگاه دقیق تر هستند. در بالا، یک روف گاردن (بام سبز) توسط  شرکت Feldman Architecture طراحی شده است، که با گیاهان ساکولنت به منظور جلوگیری از هدر رفت آب  باران گلکاری شده است.
Roof Terrace در هلند پارک، لندن

7- Roof Terrace در هلند پارک، لندن

Charlotte Row طراح این تراس مدرن، تراسی با گیاهان دارای ریشه های کم عمق مانند گیاه allium  و لاله ها ، بنابراین این تراس سبز برای این ساختمان تاریخی خیلی سنگین نیست.
Crosby Street Rooftop Terrace ، شهر نیویورک

8- Crosby Street Rooftop Terrace ، شهر نیویورک

معمار منظر Gunn Landscape با ترکیب چوب ipe و سنگ آهک یانگ تسه و چوب افرای ژاپنی وسنگریزه ساحل به همراه چوب بامبو Bisset ، برای ساخت یک روف گاردن فوق العاده خصوصی شرقی الهام گرفته است.
9 نمونه طراحی جالب روف گاردن – تورنتو

9 – روف گاردن – تورنتو

در بالای گاراژ این خانه، شرکت طراحی روف گاردن Cecconi Simone  یک روف گاردن انگلیسی را طراحی کرده است. با جعبه های چوبی و سنگ فرش از جنس کاشی سنگ آهک است که منعکس کننده طراحی منطقه استخر در زیر است.
پروژه روف گاردن اکسین آمل طراحی و اجرا توسط شرکت چکادبام
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.